17 sierpnia 2013

"Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa" C.S. Lewis




autor: C.S. Lewis
tytuł oryginału: The Lion, the Witch and the Wardrobe

cykl wydawniczy: Opowieści z Narni (tom 1)
wydawnictwo: Media Rodzina
data pierwszego wydania za granicą: 1950

data pierwszego polskiego wydania:  1985
obecne wydanie: 2005
liczba stron: 182


moja ocena: 6 / 6





Narnia, Zima i Czarownica...  To zdecydowanie klimaty, które lubię...


Książka oczywiście tysiąc razy lepsza niż film, a ponieważ postanowiłam czytać cykl Opowieści z Narni w kolejności chronologii wydarzeń, tom I przeczytałam jako II. Nie będę się rozpisywać, każdy z nas doskonale zna tą część, a sam film widziałam chyba ze 20 razy (nie żartuję, zawsze na koniec roku oglądam go z dzieciakami i omawiamy pod kątem religii).



Zatem tylko kilka zdań... Aslan został zdecydowanie moim ulubieńcem, pokochałam go od pierwszego pojawienia się w Narni, już w pierwszej części. Jest mądry, łagodny, wie o mnie wszystko, zna przeszłość i przyszłość,  posiada moc przewyższającą wszystko inne. Oddaje życie za ludzi, aby w ten sposób odkupić ich winy. Chociaż wie, że mimo klątwy Czarownicy, pradawne prawo nie pozwoli mu umrzeć, boi się tej chwili. Umiera za świat, za Narnię... Powraca pełen chwały i majestatu. Każdy o nim mówi i każdy się go zawsze spodziewa. Odchodzi, ale wróci, zawsze obecny w opowiadaniu, księgach i wierzeniach przekazywanych z pokolenia na pokolenie...


Czy Wam też coś lub raczej Kogoś to przypomina??? Mi zawsze i niezmiennie jedną Osobę....
Ale to już inna opowieść...


Anna M.



 




1 komentarz:

  1. Jedna z moich ukochanych książek. Żałuję, że tak długo zwlekałam z jej przeczytaniem. Teraz czekam na film, w 2015 ma być ponoć "Srebrne krzesło", a w 2017 "Koń i jego chłopiec".

    OdpowiedzUsuń

Recent Posts