23 sierpnia 2014

"Książka kucharska Ani z Zielonego Wzgórza" Kate Macdonald Buttler



 

"No, no, dość już tych niemądrych pieszczot. Wolałabym, abyś lepiej wypełniała moje polecenia. Co się tyczy gotowania, mam zamiar zacząć cię uczyć tego w najbliższych dniach. Ale jesteś tak roztrzepana, Aniu, że chciałabym, byś się trochę ustatkowała i nauczyła cierpliwości, zanim zacznę naukę. Stojąc przy kuchni, musisz mieć uwagę skupioną, a nie wpadać w zamyślenie nad cudami przyrody" (Ania z Zielonego Wzgórza")





Kochani, nie mogłam się powstrzymać. Upiekłam ciasteczka na podwieczorek! Wiem, wiem, jestem na diecie, ale domowe wypieki są bez konserwantów, barwników i... cóż... tak jakoś potrzebowałam czegoś słodkiego! Jak mawiała Ania - jutro będzie wolne od błędów :)


Wzięłam do ręki "Książkę kucharską Ani z Zielonego Wzgórza" Kate Macdonald Buttler. Autorka jest wnuczką Lucy Maud Montgomery i z pewnością się zna na kanadyjskiej kuchni przełomu XIX i XX wieku.



"Dzięki Maryli - Ania nauczyła się gotować. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś i ty poszła w jej ślady. Wszystkie przepisy w KSIĄŻCE KUCHARSKIEJ ANI Z ZIELONEGO WZGÓRZA powstały na podstawie wyjątków z kilku powieści Lucy Maud Montgomery o rudowłosej Ani. Jeśli uważnie przeczytasz te fragmenty, a potem postarasz się zastosować do wszystkich wskazówek, będziesz mogła uraczyć siebie, przyjaciół lub rodzinę znakomitymi przysmakami. Pamiętaj jednak o radach Maryli: bądź cierpliwa, myśl o tym, co robisz" (od Autorki)


Zatem do dzieła!
Wybrałam przepis na Rubinowe ciasteczka do popołudniowej herbaty :)



Skopiowałam przepis i marsz do kuchni!





Mała myśl z książki - tak dla mobilizacji :)




"Obie panie zasiadły wygodnie w bawialni, a Ania zajęła się przygotowywaniem herbaty i ciasteczek, tak kruchych i pysznych, że mogły wytrzymać krytykę nawet pani Małgorzaty" ("Ania z Zielonego Wzgórza")







Jeśli udałoby mi się upiec takie ciasteczka, byłabym dumna z siebie, w końcu Małgorzata Linde to nie byle kto!  Moją relację postanowiłam uwiecznić dla potomnych i nie niedowiarków.





 PRODUKTY
2 szklanki przesianej mąki (500 ml)
4 łyżeczki do herbaty proszku
do pieczenia (20 m l )
2 łyżki stołowe cukru (30 ml)
1/2 łyżeczki do herbaty soli
(2 1/2 ml)
1/2 kostki lub kubeczka masła
roślinnego (125 g)
3/4 szklanki mleka (ok. 180 m l )
1/2 szklanki czerwonego dżemu
lub galaretki (125 m l )






"Przesiej mąkę. Wsyp do dużej miski.
Dodaj proszek do pieczenia
i cukier. Wymieszaj widelcem".




"Wlej mleko i mieszaj wszystko widelcem
tak długo, aż ciasto da się
uformować w miękką kulę".









"Połóż kulę z ciasta na stolnicy posypanej
mąką, zagniataj 12 razy"




"Posyp mąką wałek do ciasta i rozwałkuj
ciasto do grubości 5 mm".




Dużą foremką powycinaj krążki
z ciasta, jeden obok drugiego. (...) Małą foremką wytnij środki w pozostałych
krążkach. Powstałe w ten sposób pierścienie ułóż szpatułką
na krążkach leżących na blasze





Moi Drodzy, zabawa w kuchni była przednia. Ciasteczka piekły się 20 min.  Zrobiłam sobie ciepłe mleko, otworzyłam okno, wzięłam książkę i podwieczorek gotowy!













No dobrze, zatem uciekam.. Zamykam komputer i przenoszę się do Avonlea, a właściwie do Złotego Brzegu, bo czytam już VI tom.


Anna M.


P.S.  Jeszcze zupełnie na koniec coś zabawnego, ale jakże prawdziwego: "Właśnie dziś rano Ania zawyrokowała: <<Jeśli wejdziesz do swego pokoju nawet o północy, zaryglujesz drzwi, pospuszczasz rolety i kichniesz, to z pewnością nazajutrz pani Linde zapyta cię o twój katar>>" ("Ania z Avonlea")




2 komentarze:

  1. Trzeba przyznać, że cytat z P.S. to jeden z moich ulubionych z całego cyklu o Ani :) Bardziej lubię chyba tylko te, w których mowa o miłości Gilberta do Ani i na odwrót :)
    Książkę pewnie sobie też kiedyś dokupię, bo obecnie zbieram cały cykl z Avonlea :) Dziękuję za pokazanie tej książki w środku- ciekawa byłam jej konstrukcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania to moja najlepsza przyjaciółka od wielu już lat. Co roku wracam do książek i filmu. Również mam w planie zebranie pięknego wydania cyklu o Ani... Pozdrawiam i cieszę się, że mogłam pomóc :)

      Usuń

Recent Posts