6 stycznia 2015

Podróż z Cheryl...








O "Dzikiej Drodze" pisałam już wielokrotnie. Dla mnie to bardzo osobista i szalenie emocjonalna podróż wgłąb siebie. Wszystkie moje przemyślenia zawarłam tutaj:











Dziś wracam do lektury i do pewnego szalonego pomysły. Kochani, w 2013 roku rozpoczęłam PROJEKT czytania i przesyłania książki Cheryl Strayed  "Dzika Droga". Niestety po 14 przystankach w Polsce, książka zaginęła, tzn. wiem, gdzie jest, ale od blisko roku Nicole nie chce jej oddać. Trudno, liczyłam się z tym, że trafią się nieuczciwi pseudo czytelnicy. Cóż.... czekałam zbyt długo w nadziei, że prześle książkę dalej, pisałam do niej, prosiłam. Inne dziewczyny też pisały, ale Pani Nicole zupełnie nie rozumie, że postępuje źle. 



Po serii bardzo nieprzyjemnych wiadomości od Nicole, zaprzestałam dopominać się o moją własność, ale nie poddaję się i wznawiam Projekt. Wczoraj wypatrzyłam "Dziką Drogę" na półce mojego kumpla (Karol, dzięki, że mi ją dałeś) i już jest u mnie (powiedzmy "pożyczona"). Cheryl kolejny raz mnie odnalazła...





Książka przepadła, ale uznałam, że najważniejsza była i jest historia Cheryl i jej podroż. To ona mi towarzyszyła w bardzo trudnym dla mnie okresie,  jej zapiski, przemyślenia i walka o każdy kolejny dzień. Dlatego wysyłam Cheryl w kolejną podróż, aby zmieniała życie innych. Nowa nazwa projektu to  "Podróż z Cheryl..."



"Był to układ, który zawarłam sama ze sobą wiele miesięcy wcześniej, i jedyna rzecz, która pozwalała mi samotnie podróżować. Wiedziałam, ze jeśli pozwolę, by opanował mnie strach, moja podróż będzie skazana na porażkę. Strach w znacznym stopniu rodzi się z tego, co sami sobie wmówimy. Postanowiłam zatem wmówić sobie coś innego, niż zwykle opowiada się kobietom. Zdecydowałam, że jestem bezpieczna. Jestem silna. Jestem dzielna. Nic mnie nie pokona".
                                                                                           ("Dzika Droga" Cheryl Strayed)





Do książki dołączam stare listy od poprzednich uczestniczek (niestety nie wszystkie) Na szczęście, gdy moja książka była u mnie w styczniu 2014 roku zeskanowałam większość wpisów i listy. Notatki w starej książce bezpowrotnie przepadły...





Listy od uczestniczek projektu...





O losach pierwszej książki przeczytacie tutaj.    






 / MAŁE PRZYPOMNIENIE /



Wybrałam powieść/dziennik "Dzika droga" Cheryl Strayed (tutaj znajdziesz moje przemyślenia po lekturzeChciałabym, aby książka, która opowiada o trudnej i fascynującej jednocześnie drodze, odbyła własną drogę. Marzy mi się książka żyjąca własnym życiem, taka, która szuka swoich czytelników i spisuje własną historię. 

Pomyślcie tylko - wędrująca z rąk do rąk książka, na chwilę goszcząca u czytelnika, zmieniająca cząstkę jego życia i wysyłana dalej. A w każdym miejscu, w każdym domu, który otworzył przed nią swoje drzwi, zapisująca kolejną pamiątkowa kartkę. Taka książka nie umiera nigdy, a opowiedziana w niej historia inspiruje kolejnych czytelników... zmienia świat...


ZASADY

  • Odbierasz książkę z poczty, albo uprzejmy listonosz przynosi ją nad do domu...
  • Umieszczasz na swoim blogu baner i informacje o Akcji "PRZECZYTAJ I PODAJ DALEJ" wraz z powyższymi punktami...
  • Czytasz z zapartym tchem...
  • Koniecznie robisz zdjęcie z książką (może być w jakimś charakterystycznym dla ciebie miejscu) Umieszczasz krótką refleksję na swoim blogu (jeśli takowy posiadasz) i przesyłasz link do mnie, jako pomysłodawcy akcji  - zrobimy wspólnie relację z wędrówki książki... poznamy się wzajemnie... może nawet stworzymy klub wędrującej książki. 
  •  Do książki koniecznie należy się wpisać, zaznaczyć swój ulubiony fragment, pozostawić po sobie ślad :)
  • Wybierasz nowy dom dla książki,  wysyłasz ją  dalej :) Z dreszczykiem emocji śledzisz dalszą drogę książki, która ma szansę być wolną i zdobyć nowe światy...


Do tej pory Cheryl odwiedziła wiele miejsc...





  W lutym do polskich kin wchodzi film o Cheryl Strayed inspirowany właśnie książką "Dzika Droga".










Czekam do niedzieli 11.01. na zgłoszenia do kogo mam wysłać książkę :)







Anka M.





12 komentarzy:

  1. Podpisuję się obiema rękami pod projektem!Cieszę się ,że akcja rusza znów ! Uważam ,że to wspaniała inicjatywa i życzę Tobie i wszystkim chętnym,by tym razem nie trafiła w ręce osoby takiej jak Nicole. Wpisz mnie proszę na listę! Powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Panna N. nie kontaktuje się z Tobą? Może zgodziłaby się wysłać książkę na Twój koszt? Chociaż nie do końca jestem przekonana do tej opcji.

    Nie wiem, czy pójdę na film.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani N. pisała mi, że się czepiam, że ona nie ma czasu na przesłanie książki na moje żądanie, że ją wyśle, kiedy będzie chciała. Potem już pisała bardzo niekulturalnie, a następnie zablokowała mnie na portalach społecznościowych, a na swoim blogu systematycznie kasuje moje komentarze...

      Usuń
  3. Widziałam film na festiwalu Camerimage w Bydgoszczy ;D jest naprawdę genialny, poruszający i dla mnie zadziwiający... bo historia od książki w filmie niczym się nie różni - a to ważna kwestia. Bogata historia, uczucia i ta muzyka... :) a książka aż prosi się o pozostanie na półce życia na zawsze :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. UWAGA!
    :)
    Książkę wyślę do Basi B. Proszę tylko o adres na maila...
    :)
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jak super :)SUPER!Czekam z utęsknieniem:)Dziękuję :)

      Usuń
  5. Wpisuję się na listę oczekujących :) Bardzo mi się podoba ta inicjatywa, taki bookcrossing po polsku:)
    Wartą ją rozszerzać! Poszukam u siebie jakiejś dobrej książki, która chętnie się przewietrzy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę już wysłałam do BasiB. Napisz do niej, bo pewnie za jakiś czas będzie wysyłała ją dalej :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Witam, bardzo dobry Projekt :) popieram w 100% :) jesli to mozliwe tez chce zapisac sie na liste oczekujacych... mieszkam w Dublinie IE. Pozdrawiam cieplo Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, cieszę się, że podoba Ci się projekt. Książka jest aktualnie u Basi, zgłoś się do niej, bo teraz ona decyduje, komu wyśle "Dziką drogę"...
      pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Kochani :) Książkę wysłałam do BasiB. Zapraszam na jej blog, tam można zgłaszać chęć wzięcia udziału w dalszej podróży "Dzikiej drogi"...

    http://wyzwania-losu.blogspot.com/2015/01/projekt-przeczytaj-i-podaj-dalej.html

    POLECAM :)

    OdpowiedzUsuń

Recent Posts